برنامه ریزی برای رشد کمی و کیفی فعالیت‌های اردویی و آموزشی خانواده‌های شهدا و ایثارگران

[ad_1] به گزارش کیان میهن؛

مدیرکل دفتر مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مهم‌ترین هدف انعقاد این تفاهم‌نامه افزایش اثربخشی و غنی‌سازی برنامه‌های اردویی و آموزشی جهت آگاهی بخشی در حیطه کسب مهارت‌های زندگی، توانمندسازی و همچنین گسترش نشاط و شادکامی در میان اقشار جامعه معزز شاهد و ایثارگر است.

بهروز بزرگی انعقاد این تفاهم‌نامه مشترک را زمینه وصول هرچه بیشتر و بهتر اهداف عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و اعتلای خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگران عنوان کرد و افزود: موضوع این تفاهم‌نامه، همکاری گسترده و به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها و امکانات طرفین جهت هم‌افزایی، ارتقای اثربخشی و رشد کمی و کیفی فعالیت‌های اردویی و آموزشی خانواده‌های شاهد و ایثارگر است.

وی از نکات اساسی و قابل ذکر در این تفاهم‌نامه را توجه مضاعف دو حوزه به ضرورت و اولویت بهره‌مندی اقشار نوجوان و جوان از برنامه‌های اردویی و آموزشی در جهت تربیت نسل‌های با نشاط و کارآمد و همچنین تأمین نیاز‌های بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: تأکیدات طرفین تفاهم‌نامه نیز نسبت به مدیریت و نظارت بر اجرا و اثربخشی فعالیت‌های اردویی و آموزشی و همچنین انجام رضایت سنجی از جامعه هدف شرکت‌کننده در این برنامه‌هاست.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی امور فرهنگی ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز گفت: طبق آمار در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۷ هزار نفر از ایثارگران در اردو‌های یک و چند روزه و به همین میزان نیز در برنامه‌های ورزشی شرکت کردند که با حضور در این برنامه‌ها زمینه تجمع ایثارگران فراهم و دسترسی به آن‌ها به آسانی فراهم می‌شود.

سید محمد میرکاظمی ادامه داد: در این برنامه‌ها علاوه بر فضای اردویی و ورزشی که جهت نشاط و سرزندگی ایثارگران عزیز ایجاد می‌شود، میزان آموزش پذیری آنان نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا دفتر مددکاری و مشاوره می‌تواند جهت افزایش تعداد اردو‌ها کمک کند، افزود: برای آموزش به جامعه هدف می‌توان برنامه اردویی ترتیب داد که بسیار اثربخش است.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی امور فرهنگی ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن بیان این مطلب که با انعقاد این تفاهم‌نامه ما وظایف بیشتری نسبت به جامعه هدف بنیاد داریم، تأکید کرد: این مفاهمه مسیر جدیدی جهت ایجاد مشارکت بین دو اداره کل ایجاد و سبب هم‌افزایی جهت افزایش حجم برنامه‌ها خواهد بود.

گفتنی است، این تفاهم‌نامه پس از امضا به واحد‌های تابعه و ادارات کل استانی طرفین جهت اجرا ابلاغ و در این راستا نشست‌های کارشناسی نیز جهت اجرای مطلوب برنامه‌های اردویی و آموزشی مشترک پیش‌بینی و به صورت مستمر برگزار خواهد شد.

[ad_2]
منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا