۹۰ درصد کارشناسان، شاخص کل را نوسانی یا نزولی می‌بینند

[ad_1] به گزارش کیان میهن؛

در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش‌رو که منتهی به چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته پیش‌رو را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
۱. مثبت. افزایشی
۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)
۳. منفی. کاهشی

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید نتیجه این نظرسنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید.

 

نتیجه نظرسنجی بورسی باشگاه خبرنگاران جوان

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است:

نام کارشناس توضیحات

محمد غفوری

گزینه دو. هفته آتی به نظر ميرسد با توجه به كاهش قيمت سهام و رسيدن قيمت به محدوده های حمايتی مهم در كنار گزارشات جذاب برخي شركت ها شاهد افزايش تقاضا برای بازار و رشد ارزش معاملات خواهيم بود.

کوروش آسایش

گزینه دو.  اتفاقات اخیر بخشی از اعتماد به بازار را از بین برده است و نیاز به زمان یا اخبار اقتصادی مثبت برای روند صعودی هستیم.

 محمد خبری زاد

گزینه سه. بازار احتمالا منفی خواهد بود. افزایش بدون منطق نرخ خوراک پتروشیمی ها مهمترین دلیل منفی شدن بازار خواهد بود

اکبر ادهم

گزینه سه. نرخ خوراک ۷ هزارتومنی پتروشیمی‌ها،کاهش ارزش معاملات،احتمال شکست حمایت تکنیکالی یکسان ۶۰۰ شرکت، گزارشات نه چندان جالب شرکت‌های بزرگ،دیدگاه روانشناسی منفی اهالی بازار سرمایه از جمله دلایل این انتخاب است.

نیما نائینیان

گزینه دو. این هفته انتظار داریم که هر چه به پایان هفته نزدیک‌تر شویم، با افزایش حجم و ارزش معاملات رفته رفته وضعیت بازار بهتر شده و با لیدری بسیاری از سهم‌های ریالی شاهد وضعیت بهتری باشیم به خصوص در گروه‌های خودرویی‌ که به منطقه حمایتی خوبی رسیده‌اند و برخی بانکی‌ها که صورت‌های مالی خوبی داشته اند البته با توجه به فصل مجامع نمی‌توان انتظار رشد شارپی را داشت.

ایمان رئیسی

 گزینه دو. حجم معاملات در آخرین روز معاملاتی هفته تغییر چندانی نداشت. در واقع آن نامه ای که برای نرخ خوراک بود اثر منفی زیادی بر روی بازار داشت گزارش های خوب شرکت ها که روانه کدال می شود را تحت تاثیر قرار داده است. به بسیاری از شرکت ها که نگاه می کنیم متغیرهای بنیادی و البته کنار آن تکنیکال آن ها هم در نقاط مناسبی قرار دارند و بازار به نظر منتظر یک خبر یا یک اتفاق است که جرقه ارزش معاملات زده شود و حرکت خود را شروع کند. به نظر من برای هفته آینده گروه های ریالی از جمله خودرویی و بانکی می توانند گروه های مستعد رشد باشند و شاخص هم روزهای آخری است که دارد منفی های خود را پشت سر می گذارد.

مصطفی صفاری

 گزینه یک. امید است دولت کمی از سیاست های دستوری یعنی افزایش نرخ خوراک گاز صنایع کوتاه آید.

علی ملک لی

 گزینه دو. با توجه به اخبار اقتصادی و سیاسی و روند بورس تهران، احتمال افزایش شاخص در هفته آتی زیاد است.

سهیلا نقی پور

 

 گزینه سه. با توجه به ابهامات پیرامون نرخ خوراک و منفی بودن بازار در روز پایانی معاملاتی هفته گذشته ، احتمالا شاهد افت شاخص کل در هفته آینده باشیم .

  مهدی بیات منش 

 

 

 گزینه دو. باتوجه به استنباط عمومی از کاهشی بودن نرخ دلار، و از طرفی میزان معاملات نه چندان بالای هفته اول تیرماه، امیدواریم از سطح خنثی عبور کنیم فعلا سهام بنیادی- ریالی با نرخ شناوری کمتر و بازار گردانی قوی ارجحیت دارد.

با توجه به انتخاب ۶۰ درصدی گزینه دوم (بدون تغییر چشمگیر) و ۳۰ درصدی گزینه یک (منفی.کاهشی) توسط کارشناسان، به نظر می‌رسد روند هفته آینده بازار متعادل و در حالت بدبینانه نزولی باشد.

لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظر باشگاه خبرنگاران جوان نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

[ad_2]
منبع خبر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا